آموزشی, تکنولوژی, جدیدترین اخبار

اهمیت برچسب انرژی

همانطور که می دانید خرید لوازمی که در خانه برق زیادی مصرف می کنند، بر روی مبلغ قبض برق تاثیر زیادی می گذارند و از طرفی این محصولات به ازای عرضه یک میزان کار مشخص، انرژی بیشتری مصرف می کنند و در نتیجه باعث هدر رفت انرژی های محدود نیز می شوند. بنابراین بهتر است که در انتخاب خود دقت بیشتری کنید و محصولاتی را برای خرید انتخاب کنید که کم مصرف باشند.
در واقع هر چقدر به سمت رنگ سبز یا حرف A حرکت کنیم محصول کم مصرف تر و بهینه تر است.به طور کلی در انتخاب لوازم خانگی باید به غیر از کارایی به مواردی مانند اطمینان از ایمنی، کیفیت، کمیت در بازدهی و میزان مصرف انرژی محصول نیز توجه کرد.
علاوه بر این، کم مصرف بودن محصولات نشان دهنده استفاده از تکنولوژی روز برای ساخت آن ها است و این امر نشان می دهد که احتمال خرابی این محصولات بسیار کم است.این روزها برچسب انرژی به نوعی به عنوان یک شناسنامه و اعتبارنامه برای محصول در نظر گرفته شده و نبود آن باعث می شود تا ویژگی ها و نکات مثبت دیگر محصول به چشم خریدار نیاید که در نهایت عدم اعتماد به محصول را به همراه دارد.

این برچسب ها دارای هفت رنگ از سبز تا قرمز هستند که رنگ سبز نشان دهنده مصرف انرژی کم و رنگ قرمز نشان دهنده مصرف انرژی زیاد است.

البته امروزه با حضور لوازم فوق کم مصرف این تعداد ممکن است بیشتر از 7 رنگ باشد. همچنین رنگ سبز با (A) و رنگ قرمز با (G) نشان داده می شود.

این برچسب در همه کشورها بر روی همه محصولات چسبانده می شود تا خریداران با توجه به اطلاعات موجود در آن، نسبت به خرید یک محصول تصمیم گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *